Thursday, 13 July 2006

A Rupert Murdoch love-in

On 30 July 2006, the great and the good of Rupert Murdoch's News Corporation empire met at the Californian resort, Pebble Beach.

Rebekah Wade, editor of The Sun; Robert Thompson, editor of The Times; Andy Coulson, editor of The News of the World and John Witherow, The Sunday Times' editor, were all there.

Political bigshots in the form of Bill and Senator Hilary Clinton put in an appearance, as did former US vice-president, Al Gore, and the Israeli vice-premier, Shimon Peres. Senator John McCain, Governor Arnold Schwarzenegger and the ubiquitous, aren't-I-wonderful pop star, Bono, were seen speechifying to the assembled luvvies.

Oh, and who was it that made the keynote speech at the elitefest of Zion's top gun tycoon? Ah yes. That would have been the little drummer boy himself. Tony Blair took the podium, at the highpoint of News Corporation's annual bash, to do homage to his Lord and Master's worldview.

On 29 July 2006, The Independent reported thus:
"The media magnate Rupert Murdoch is expected to offer Tony Blair a senior role in his News Corporation empire when he stands down as Prime Minister. Allies of Mr Blair insist he has made no decisions about his plans when he leaves Downing Street... but some friends say a seat on the board of News Corp could tempt the outgoing Prime Minister, as it would dovetail neatly with the lucrative United States lecture circuit."
Before the 1997 General Election, Tony Blair was the guest of honour at another Murdoch love-in. When Our Dear Future Leader made all the right squeaking noises, The Sun switched sides and began supporting New Labour.

The March 1999, issue of the International Socialism Journal stated:

"Under Blair's government it has increasingly been like the old days under the Tories… Blair's central assumption… allowing free rein to businessmen to 'create wealth' will solve all his other problems, is increasingly prone to criticism… The logic of following the markets meant… praising the epitome of deregulated capitalism, Rupert Murdoch. Blair even travelled to Australia to address a conference of NewsCorp Murdoch executives in 1995.

During his election campaign, Blair went out of his way to appease big business… Blair increasingly acts as someone who believes in democracy as long as everyone agrees with him…

Peter Mandelson, (whose dad was the editor of The Jewish Chronicle) the architect of the whole New Labour project, was the closest to Blair in the cabinet, and was the most keen to cultivate new friends among the rich, powerful and right wing,-these ranged from Rupert Murdoch's daughter Elisabeth to Camilla Parker Bowles and Carla Powell, the right wing Tory socialite. It was to entertain such people that he used the loan to buy himself a half million pound house in London's Notting Hill…

Mandelson is the most hated man inside the Labour Party… When it was suggested soon after his resignation that he would return to cabinet within the current parliament there was uproar in the Parliamentary Labour Party. There has still been no adequate explanation of how Mandelson has financed his expensive lifestyle on an MP's salary…

Tim Allan, former Blair press adviser in Downing Street, is now a boss of Murdoch's BSkyB. Benjamin Wegg-Prosser, adviser to Peter Mandelson, rapidly found new employment as assistant to the editor of Murdoch's Sun."
When he was a student at Oxford, Rupert Murdoch said:
"There is no ideological difference between communism and capitalism, except that the latter should be more controlled and centralised. The two are complimentary".
In 1896, Theodore Herzl, the founder of modern Zionism, expressed a parallel notion a bit more aggressively. On page 10 of Herzl’s The Jewish State: An Attempt at a Modern Solution of the Jewish Question, we read:
"We, the Jews, are a people - one people. The world forgets, in its ignorance and narrowness of heart, that when we sink, we become revolutionary proletariat, the subordinate officers of a revolutionary party; when we rise, there arises also our terrible power of the purse."
Addressing 400 supporters of the Jerusalem College of Technology at a dinner in Los Angeles, in October 1999, he said:
"I have been accused of being too pro-Israel and too pro-Jewish, to which I plead guilty as charged… For over 50 years my companies have taken a strong even strident position in support of Israel. Our commitment to Israel and its people is unyielding."
According to the July, 2001, issue of the US monthly magazine, 15 Minutes, at a Museum of Jewish Heritage dinner at the Waldorf-Astoria, Murdoch said:
"I have always believed in… the goals of the international Jewish community".
Murdoch founded The Weekly Standard in 1995.

This magazine gave the pro-Israeli hawks in Washington a stentorian voice within US establishment circles. Subsequently, many of the major contributors to The Standard managed to insinuate themselves into the heart of George Bush’s government, where they were able to 'advise' a cerebrally challenged President of the necessity of a war with Iraq after the 9/11 disaster. From this point on, the whole of Murdoch's massive world-wide media empire geared itself up for war and the imperialist agenda of the US-Jewish Neocons was pushed remorselessly.

Murdoch’s progression in the media was due to the financial and political support of various enormously powerful Jews. Harry Oppenheimer and Edgar Bronfman, in particular, were crucial supporters of his rise to power. Armand Hammer and the Rothschilds are also said to have greased the wheels behind the scenes.

The Czechoslovakian bandit, Robert Maxwell, who was, of course, Jewish, owned The Mirror and a ton of other stuff, and Sir Victor Blank, who is also a Jew, was the current Chairman of The Mirror Group last times I looked.

Michael Grade (Winogradsky) is the Chairman of the BBC. He was also the second boss of Channel 4. His fellow Jew, Jeremy Isaacs, was the first.

The Italian Jew, Vanni Treves was installed as Chairman of Channel 4 in January 1998. He remained in this position for the next six years. He is a Tony Crony and a major monetary contributor to the New Labour cause. He was also, at one time, the Chairman of Saatchi & Saatchi.

David Elstein was the first top bloke at Channel 5. Interestingly he wrote and co-produced several episodes of The World at War for that seminal documentary's producer, the aforementioned Jeremy Isaacs.

The Jew, Clive Hollick, another major New Labour donor, was the second Director of Channel 5. He was also the Chairman and a major shareholder in Express Newspapers from 1998 to 2000, which was sold later to another Jew, Richard Desmond, after Desmond had given a £100,000 bung to Tony Blair for his 'private offices.'

The Jew, Michael Green, was the founder and Chairman of Carlton Communications in 1983 and was its Chairman until 2003. Green was also a Director of ITN .

In 2003, after the disastrous failure of their joint venture, ITV Digital, Green and Steve Morrison, who is also Jewish, were ousted from their positions as Chairmen of Carlton and Granada. Morrison was the Chief Executive of Granada from 1996 until 2003.

I'm not sure what the Jewess, Jenny Abramsky, is doing now but she was the long-time Director of BBC Radio and Music until recently.

The list of top media Jews really is a thousand light years long, folks.

P.S. Newscorp Investments, Murdoch's parent company, has effectively paid no tax in the UK since 1988.

No comments:

Post a Comment