Monday, 21 May 2012


In November 2001, Richard Desmond purchased Express Newspapers for £125 million, from fellow Jew and New Labour peer, Clive Hollick.

Express Newspapers comprises The Daily Express, The Sunday Express, The Daily Star and The Daily Star Sunday. Altogether Express Newspapers distributes an average 13 million newspapers in Britain every week week.

Desmond also owns the celebrity magazines OK! and Heat. Desmond made his personal fortune selling pornography. He still owns the porno magazines: 40-Plus, 50 and Over, All Girl Action, Amateur Video, Asian Babes, Best of Asian Babes, Best of Big and Black, Best of Big Ones, Big and Black, Big Ones, Best of Electric Blue, Bumper Video Pack, Contact Girls, For Women, For Men, Genuine Wives, Horny Housewives, Mothers-in-Law, New Talent, Only 18, Pantie Parade, X-Treme, Young and Old. Nude Readers' Wives, Readers' Wives, Real Wives, Red Hot Pack and Stuffed amongst others.

He also owns the porno satellite station Television X, which features such programmes as Sorority Sex Kittens, Spunk Sucking Sluts, Jane's Big Jug Jamboree, The Fantasy Channel and a variety of ‘sex’ sites on the internet. Desmond says:

"Would it be better to be a former pornographer rather than a pornographer? I'm probably being more honest by keeping them. They serve a need."
Just 8 days after being given the go-ahead to buy the Express Group by the croniest of Tony cronies, Stephen 'Lyers' Byers, the sleaze merchant-in-chief donated £100,000 to New Labour. Chairman Blair invited him to Downing Street for a chat on the day the sale went through.

According to the of 8 April 2002, edition of, Desmond was, at this time, number 111 on the UK ‘Rich List’ with a personal fortune of £300 million.

The 11 of June 2002, edition of The Independent reported thus:

"During an embarrassing interview with Jeremy Paxman on the BBC's Newsnight last month, Mr Blair claimed that he did not know much about Mr Desmond's porn operation, despite having been shown a selection of the titles mentioned above by the late Tony Bevins, former political editor of The Daily Express, two years ago.

Instead, Mr Blair made much of the fact that the Department of Trade and Industry had ruled that Mr Desmond was a ‘fit and proper’ person to own The Express titles… The DTI has just admitted that it failed to investigate Mr Desmond's pornographic websites before making that decision…

Desmond's foul language and the presence on the news floor of what some staff described as ‘heavies’ only served to reduce his standing as a serious Fleet Street proprietor. Senior staff left in droves. Before she parted company with Desmond, The Express editor Rosie Boycott was in the habit of having her office swept for listening devices.

One staff member once described hearing Boycott dictating a letter to Desmond in which every other word was ‘fucking’. She later explained: ‘It's the only language he understands’. One journalist said: ‘It's a terribly intimidating atmosphere. Desmond marches down the office with his cigar – he always has a cigar in his mouth – and everybody looks down. When I first started, someone warned me to look busy and not catch his eye. Some of the people he surrounds himself with are, well, a bit frightening’.

Richard Desmond… left school at 14… in 1982… he won the rights to publish a British version of Penthouse. In the mid 1980s, after the Penthouse deal was rescinded, he began publishing his own magazines, set up hugely lucrative telephone sex lines and went on to bring the world Television X, on cable and satellite, in 1995…

The Prime Minister might like to consider the way in which the people, the ‘models’, used in Desmond's magazines, television programmes and videos are treated…

‘A lot depends on whether it's open-leg work or closed-leg work, and then there's solo, girl-girl, boy-girl, group,' says ‘Michelle’, whose south-London agency, Adoration Models, has supplied hundreds of women to photographers and videographers whose work is bought by Fantasy Publications and Television X. ‘For open-leg work, you're looking at a minimum of £150 a day, probably £200. For video work, it's about £180 if you're solo, £200 girl/girl and up to £500 for real sex, boy/girl’…

Even though Desmond's television station and magazines don't show hardcore sex, edited versions of films and photographs produced from encounters between these models and photographers/videographers do appear in his programmes and titles…

Tony Savage, whose company Savage Secrets produces hardcore videos, says of Desmond… 'This industry is divided into two types: those who consider it an art form and apply themselves to it, and those who churn out overpriced rubbish. Desmond is the latter’.

It is easy to see why the industry has such a low opinion of Mr Blair's friend. On Desmond's website, under ‘ethnic’, one girl, Shaheeda, is pictured naked in a variety of poses. The accompanying text reads: ‘It's hard to believe that we found Shaheeda in the slums of Bombay. She was begging in the streets so we gave her $100 to strip for us’. Text such as this is often made up. But even if it is, it may be regarded as an insight into the minds of the people who wrote it.

Mr Blair would do well to see some of this. He may also wish to pay a £9.99-a-month subscription to Desmond's website. For that sum, he can use the company's webcam and see ‘young girls, housewives, mature wives, old ladies, fat girls and girls with huge tits’ stripping off and performing sexual acts in a flat rented by the company near the Northern Shell offices…

The description above is from a two-page spread on the webcam in May's Pantie Parade…

Viewers are invited to send requests to the flat's occupants. Working in shifts, they will perform the acts the viewers request. ‘It's a wank a minute, and don't forget that the girls are talking to you and doing what you ask them to do’, the text reads…

Some of the girls, the piece says, will even send viewers their panties…
Something, then, for the Prime Minister to fall back on come the next general election. If asked nicely, these girls might even vote Labour".
Even the Yasmin Alibhai Brown, Ugandan Asian critic of just about everything British, had this to say about the Rich and Tony show in The Independent of the 3 of June, 2002:

"These are the people we are now asked to worship. We know that it was made alarmingly easily for him to take over The Express titles and that Mr Desmond has enjoyed tea with our Prime Minister, upholder of family life and Christian values.

Apart from the hypocrisy and the obvious facts about the trillion-pound, worldwide porn business, what shocks me is that New Labour can be bought so cheaply. A hundred thousand pounds? Three friends and I could beg and borrow that much in a week. If we handed it over to 10 Downing Street, could we please have tea with the PM and maybe one or two of those appealing jobs as political advisers?...

It has been revolting, thus far, to watch some of the antics of their male colleagues, the likes of John Reid, who got in a right twist justifying the inexcusable: ‘We have acted with complete propriety. We have acted with complete integrity,’ he said. ‘If you are asking if we are going to sit in moral judgement on those who wish to contribute to the Labour party, then the answer is no’.

You see, even words can be transformed under the power of New Labour. Acting with ‘integrity’ and ‘propriety’ now means whatever is good for our cause, our lust to stay ruling over you forever.

Actually, I am less bothered about the porn mags than many… I am not all that whipped up, either, about the idea of undue influence for personal or business gain that rich donors exert. All this sleaze over so many years has dulled outrage and ideals. So if there was some strange forgetfulness about money or regulatory practices or passports on the part of ministers, that's just life as we live it today…

What Mr Desmond says in his papers is influencing public policy. Margaret Thatcher and some editors were in similar cahoots when they demonised the miners. These days, one comes across one or two of these editors who laugh as they tell how they lied and manufactured stories to make the public turn against miners, the Greater London Council and others".
On 13 February 2002, an EDM was introduced into the House of Commons, which stated:

"This House deplores the acceptance by New Labour of a £100,000 donation from porn publisher Mr Richard Desmond; believes it is no coincidence that this followed Government approval for Mr Desmond's controversial purchase of Express Newspapers; notes with surprise and disappointment the remarks by the honourable Member for Hamilton North and Bellshill that New Labour does not exercise 'moral judgement' over prospective donors; believes that Mr Desmond's titles are demeaning and degrading to women; and further notes the academic research showing a link between pornography and violence against women; and calls on New Labour to end its relationship with Richard Desmond and return this donation".
In all, of those 280 MPs who had signed at least one of the seven Early Day Motions which condemned the 'suicide bombers in Israel,' congratulated 'the State of Israel on its 50 Anniversary,' and commended 'Holocaust Memorial Day', 274 of them did not sign the EDM above. In fact, of the 442 back bench members of the British parliament who were moved to sign at least one of almost 50 EDMs/ammendments which offered congratulations to or sympathy for the Jewish experience, in Israel or elsewhere, 432 of them did not bother to sign the above EDM.

It must have come as a bit of a shock to St. Tony when Desmond decided to come down on the side of his tribe and push the boat out for Michael Howard in 2005. After he had handed The Express to him on a plate and all.

Rupert Murdoch’s News Corporation owns News International, which owns The Sun, The News of the World, The Times, The Sunday Times, British Sky Broadcasting and The Times Literary and Educational Supplements in Britain, the downmarket tabloid, The New York Post, Washingtons’s Weekly Standard, a sizeable chunk of Twentieth Century Fox and the Fox TV network in the USA and hundreds more media outlets throughout the world.

Murdoch also owns the L.A. Dodgers.

The News of the World had an average daily circulation of over 4,000,000 copies and The Sun over 3,500,000. They are the two best selling daily papers in Britain with perhaps 15 million people actually reading these newspapers in any one week.

The Sunday Times had an average circulation of almost 1,400,000, and The Times a daily circulation of over 700,000. BSkyB broadcasts to over 10 million subscribers and their families in Britain and Ireland. Its digital satellite service, launched in 1998, has 140 channels.

With his move into satellite TV and film studios, Murdoch assets have grown to over $14 billion. Murdoch founded The Weekly Standard in 1995. This magazine gave the pro-Israeli hawks in Washington a stentorian voice within US establishment circles and many of the major contributors to The Standard over the nine years since Murdoch opened it, have since managed to insinuate themselves into the heart of George Bush’s government.

Thus, they were in place in plenty of time to 'advise' a cerebrally challenged President of the necessity of a war with Iraq after the 9/11 disaster. Murdoch’s progression in the media was due to the financial and political support of various enormously powerful Jews. Harry Oppenheimer and Edgar Bronfman in particular, were crucial supporters of his rise to power. Armand Hammer and the Rothschilds are also said to have greased the wheels behind the scenes.

When he was a student at Oxford, Murdoch said:

"There is no ideological difference between communism and capitalism, except that the latter should be more controlled and centralised. The two are complimentary".
The youthful Murdoch must have been a fan of Theodore Herzl, the founder of modern Zionism, who, in 1896, expressed a parallel notion a bit more agressively. On page 10 of The Jewish State: An Attempt at a Modern Solution of the Jewish Question, we read:

"We, the Jews, are a people - one people. The world forgets, in its ignorance and narrowness of heart, that when we sink, we become revolutionary proletariat, the subordinate officers of a revolutionary party; when we rise, there arises also our terrible power of the purse."
In 1972, after Gough Whitlam had agreed to pursue a pro-Israeli policy and not to interfere with Murdoch’s Australian media monopoly, that monopoly ran the media campaign which steamrollered Whitlam into power. When Whitlam started to have second thoughts, Murdoch unleashed the dogs and Whitlam was soon replaced by the rabidly pro-Zionist, Bob Hawke.

Addressing 400 supporters of the Jerusalem College of Technology at a dinner in Los Angeles, in October 1999, Murdoch said:
"I have been accused of being too pro-Israel and too pro-Jewish, to which I plead guilty as charged… For over 50 years my companies have taken a strong even strident position in support of Israel. Our commitment to Israel and its people is unyielding."
According to the July 2001, issue of the US monthly magazine 15 Minutes, at a Museum of Jewish Heritage dinner at the Waldorf-Astoria, Murdoch said:

"I have always believed in… the goals of the international Jewish community".
Murdoch’s media empire in Britain is littered with Jewish appointees. These have included Wendy Henry, who became the first woman to edit a national newspaper since 1903, when Murdoch made her editor of The News of the World in 1987.

Not to be outdone, the Czechoslovak bandit, Robert Maxwell, made the Jewess, Eve Pollard, the editor of The Sunday Mirror in the same year.
He disappeared from his yacht, Lady Ghislaine in 1991, a short while before his publishing empire collapsed and his theft of vast amounts of money from Mirror Group pension funds became known. Maxwell’s funeral in Israel was attended by the Israeli Prime Minister, Yitzhak Shamir, the Israeli President, Chaim Herzog, and cabinet ministers Ariel Sharon, Moshe Arens, Ehud Olmert, and Shimon Peres.

At the funeral, his epitaph, which he had written himself, was read:

"I do believe in the ethical lessons of Judaism. I love and admire my peoples' devotion to the study of the Torah. I definitely see myself as a Jew. I was born a Jew, and I shall die a Jew, so help me God."
At his funeral, the Israeli President, Chaim Herzog, described him as 'influencing a large sector of mankind in many countries.'

Seven months after Maxwell's death, his two sons, Kevin and Ian, and an American associate, Larry Trachtenberg, formerly a lecturer at the London School of Economics, were arrested in England on charges of fraud and theft of $250 million. Maxwell's companies filed for bankruptcy protection in 1992. At their trial in 1995, the whole of the defence costs of the Maxwell boys was paid by legal aid.

Maxwell’s fellow Jew, John Gross, had this to say in a 1994 panel discussion about anti-Semitism:

"A Jew from an obscure part of the Eastern Central Europe arrived in England. Starting from nowhere, he accumulated a vast fortune. Those who knew him realized he has amassed it by the most ruthless and brutal means, though he is able to keep up a facade as a public benefactor. He changes his name to one which nobody would take to be Jewish; when the question of his Jewishness is raised, he announces that he is a member of the Church of England...

Then, in his later years, he reverts to his origins. He dies, and although for most of his career he has been firmly embedded in English public life, his is buried in Israel. His funeral, an Orthodox Jewish funeral, takes place on the Mount of Olives... Within days of his dying, his malfeasances are exposed: they involve colossal swindles of a particularly nasty kind, including ripping off five hundred million pounds from a pension fund. Thousands of ordinary workers see their pensions disappear... what I have given you is an account of the career of the late Robert Maxwell…

An affair of this magnitude would once have produced a torrent of Anti-Semitic comments, possibly even Anti-Semitic violence. In the 1990s, the dogs didn't bark."

In 1992, Nicholas Davies, a former Foreign Editor of The Mirror, wrote:

"Wealthy British Jewish media mogul Robert Maxwell was in some ways a (Armand) Hammer clone. Maxwell also was once a courier and money launderer for Soviet Russia, later becoming a fabulously rich and particularly corrupt capitalist… For decades Maxwell had been involved with the KGB, not, as far as is known, as an active agent or in spying activities, but according to KGB sources in Moscow, he acted as a conduit, a banker 'aundering,' the KGB's money outside the Soviet Union."
In 1991, Jack Nusan Porter, a Jewish sociologist, wrote the following in The Jewish Advocate:
"Maxwell has been called the ‘crook of the century,' following revelations that he looted $900 million from his workers' pension funds and his complicated web of companies. Hour by hour, new and lurid details surface of Maxwell 's chicanery, deceit, and international intrigue. Yet, Maxwell was an ardent Zionist devoted to Israel and the Jewish people... Despite all the National Equirer glamour and clamor, beneath the swashbuckling image of ‘Cap'n Bob,' beat the heart of a real mensch, a decent, sensitive man, a Holocaust survivor."
In 1986 Ari Ben-Menashe, an Israeli undercover agent and arms dealer, claimed that he had dealt directly with Maxwell as a ‘sayan’ (unofficial Mossad aide) in soliciting his help for an Israeli coverup, to impugn actual photographs taken inside Israel's 1986 nuclear weapons plant by Mordechai Vanunu as fraudulent. This was elucidated in Seymour Hersh’s 1991 book, The Samson Option. Israel's Nuclear Arsenal and American Foreign Policy.

Almost all of the recognised media were, in 1991, convinced that Maxwell had committed suicide.

However, the December 1991 edition of Spearhead, the magazine edited by John Tyndall, leader of the British National Party, disagreed:

"One agency which might have had a reason to bump off Maxwell, as well as the necessary means of doing so, is the very Israeli Secret Service Mossad with whom the late press baron's name has been linked."
At this time Tyndall was very much alone with his ‘conspiracy theory’. But, in 1999, Gordon Thomas’s, Gideon’s Spies: The Secret History of the Mossad, hit the bookshelves. Richard H. Curtiss, a former US Foreign Service Officer and Executive editor of the ‘Washington Report’ specialising in Middle East Affairs, reviewed this expose thus:

"Robert Maxwell… was murdered by a two-man Mossad assassination squad who, after Maxwell was lured to the Canary Islands, slipped aboard his yacht, killed him and pushed his body overboard. The reason, according to Thomas, was that Maxwell was threatening to expose secret Israeli operations if Mossad did not return funds he had lent it from the pension fund of his London Daily Mirror, newspaper to help Mossad finance its extensive operations abroad.

This arouses a question in the mind of any reader who has followed Israeli clandestine operations over the years. This writer had noted that Maxwell was murdered by Israel agents while he was negotiating the purchase of the New York Daily News, the only remaining non-Jewish-owned New York newspaper. A logical explanation was that when Israel was unable or unwilling to provide the remainder of the funds needed to finance his purchase, Maxwell had threatend to expose his extensive previous collaboration in shady Mossad financial and media operations.

The difference might seem minor, but if Thomas’s explanation for Maxwell’s assassination is accepted, U.S. investigative reporters might someday be less inclined to look into the circumstances of the subsequent purchase of the Daily News by U.S. real estate and media tycoon Morton Zuckerman, whose pro-Zionist media empire in the U.S., which also includes US News and World Report, and the Atlantic Monthly, bears some resemblance to Maxwell’s in Europe.

In fact, Thomas’s book outlines in some detail the manner in which Mossad and other Israeli agencies have built up a network of prestigious publications and journalists in order to have the means to discredit Israel’s enemies, and to float false explanations for events that might otherwise discredit Israel".
Trinity Mirror is the parent organisation of The Mirror, The Sunday Mirror, The People, The Sunday Mail, The Liverpool Echo, The Birmingham Post and Mail, Liverpool Post and Mail, Newcastle Chronicle and Journal, Middlesbrough Evening Gazette, the Western Mail, Birmingham Post and Mail, Coventry Evening Telegraph, The Huddersfield Examiner, The Racing Post, The Weekender, Classic Car Mart amongst many more media outlets. It is, actually, the largest media group in the country and second largest in Europe and owns 250 titles in all.

It’s proved way too difficult for an amateur sleuth like myself to find out who actually owns this group these days but the Jewish banker/lawyer, Sir Victor Blank, was the Chairman between 1999 and 2006. This is what The Telegraph had to say about Blank on the 22 February 2003:

"Some people even call him ruthless, suggesting he revels in an intoxicating mix of power and wealth. He is impeccably well connected…
The son of a tailor, and the grandson of Ukrainian Jewish immigrants… he became a City solicitor at Clifford Turner… co-writing with Sir Mark Weinberg the definitive book on takeover law in the 1970s... ‘It's still used today’, he beams… As if to underline that he has arrived, there are also photographs of him with Tony Blair, Gordon Brown, John Major and Diana, Princess of Wales".

Knighted during the time of Tony (1999) for 'for services to the financial industry,' in 2009 he was dubbed 'Sir Victor Blank: The crony with a gift for disaster' by Daily Mail columnist Peter Oborne and a 'useful idiot who ceases to be useful' by Alan Rusbridger, editor of the Guardian, in the same year.

This after Blank, who had acquired the Chairmanship of Lloyds bank in 2006, had, at the behest of Gordon Brown, managed to screw things up right Royally. Wikipedia tells us this:

"When the credit crisis overwhelmed its first victims... Lloyds TSB stood out, its conservative policies having largely kept it out of the so-called 'toxic securities' dealt in by other banks with riskier business models. However, as more UK banks... teetered on the brink of collapse... Prime Minister Gordon Brown encouraged Lloyds TSB to merge with the another huge but struggling bank, Halifax Bank of Scotland...

On January 19, 2009, the merger between Lloyds TSB and HBOS formally took place with the adoption of a new name for the combined group, 'Lloyds Banking Group,' with Sir Victor Blank as its chairman.

On February 12 2009, the CEO of Lloyds group, Eric Daniels, (Jewish) was questioned about the banking crisis during a session of the Treasury Select Committee of the House of Commons...

Sir Victor confirmed in an August 2009 interview with the BBC's Robert Peston that losses had been 'at the worst end of expectations,' but what had surprised the Lloyds board was the speed at which the losses happened...

The bank has also been criticized for proceeding with bonus payments of £120 million... whilst investors fumed at the massive losses they were suffering coupled with Sir Victor's airy dismissal of any prospect of dividend payments...

After the October 2008 bailouts of RBS, HBOS and Lloyds TSB and Lloyds TSB's January 2009 merger with HBOS, the government was holding a 43% stake in Lloyds Banking group...

On May 17 2009, it was announced that Blank would stand down as chairman of Lloyds Banking Group."
Regarding the war in Iraq, on 20 July 2004, The Independent quoted 'a senior executive' of the Mirror group thus:

"The Mirror's was never a pacifist campaign. It was never anti-war, full stop. It was urging caution so that the country did not get caught up in an American right-wing imperialist administration grabbing a country's oil and blindly seeking revenge for 9/11."
Anti-war would have been better but to set the Mirror et al., if only in a small way, against the war cries of the 'American right-wing imperialist' over there and Blair, Murdoch and Desmond was commendable and I guess Blank must take some indirect credit for this.

Jews are enormously over-represented at all levels in the British media, from outright ownership to hack journalist.

For Tony Blair to allow Jewish control of our press to be further augmented by such a dreadful sleaze as Richard Desmond is as corrupt and despicable as can be imagined.

However, as a Jew, Desmond knows that he can say whatever he likes and, unlike us Anglo-Saxons, will not be condemned for it. Thus, when his papers criticise the Islamic hate-merchants very few PC politicians and activists dare complain. Every cloud, as they say.

Here's a thought. Desmond is a palpably unattractive character. There aren't many outside Westminster who would disagree with this. And yet, for a hundred grand bung, Blair bestows The Express and The Star upon him.

Do you think that if I had gone along with the necessary readies and asked TB for Express Newspapers, he'd have given me the green light? Do you think that if old Joe England had propositioned the Dear former Leader with the exact same deal as the hard-core Hebrew who gave us Spunk Sucking Sluts, old Joe would have got what he asked for?

You do?

You're a moron.

Next section...

No comments:

Post a Comment